Silniční zákon připomíná norský masakr na pokračování

7. srpna 2011 v 14:29 | Robert Vašíček |  PŘEVZATÉ TEXTY A ODKAZY
Patřím k těm řidičům, kteří se aktivně ohradili proti snahám zavádět nové skryté daně pro motoristy. V roce 2006 jsem zakládal iniciativu ChceteZmenu.cz - Motoristé proti šikaně, poukazovali jsme přitom na snahu státu kriminalizovat svobodnou individuální dopravu a především vytvářet ve skutečnosti zdanění motoristů takzvanou rychlostní daní. O rok později jsme upozornili na čachry kolem manipulace s osobními údaji v kamerových systémech měst, obcí a na nevýhodnost mýtných bran od společnosti KAPSCH. Za těch pět let existence bodového systému se totiž vůbec nic k lepšímu nezměnilo. Jen přibylo děr a výmolů na našich nepěkných vozovkách a tankodromech, tedy panelových dálnicích. Zcela jasně se ukázalo, že politiky neřídí veřejný zájem, ale lobby a prachy ve snaze přinést malou domů: někdy domnělým dopravním psychologům, jindy provozovatelům polygonů pro nenapravitelné řidiče, naposledy zcela jasně a transparentně výrobcům lékárniček, jejichž debilita v podobě nepřiléhajících dýchacích masek je zjevná všem občanům České republiky bez rozdílu víry, vzdělání a dosavadních zkušeností. Jaký další důkaz ještě chceme?
V roce 2006 vznikl bodový systém především jako snaha o zapojení do celoevropského programu pro zdanění motoristů. Mnohdy scestné předpisy si vynucují naši pozornost a za jejich porušení jsme brachiálně penalizováni a zdaňováni, zatímco správci komunikací nadále beztrestně likvidují naše automobily.
Protože jsem také vydavatelem motoristického magazínu AutoTrend.cz, provedli jsme tlumičový test, kdy jsme s pomocí měřícího zařízení počítali výtluky, kterými projela kola testovacího automobilu. Výsledky byly naprosto otřesné, protože na úseku 100 km v cyklu 30 km město, 30 km mimo město a 40 km dálnice jsme se vždy pohybovali mezi 10 000 - 20 000 ránami do našich tlumičů. Likvidaci osobních automobilů na nekvalitních českých vozovkách jsme ověřili v praxi na testu ojetiny, kterou jsme pro tento účel dovezli z Německa. Vůz měl najeto 250 000 km s původními tlumiči a před jeho vpuštěním na české vozovky jsme provedli na certifikovaném měřícím zařízení test tlumičů, který prokázal jejich výbornou kondici ještě po 250 000 km. Rovněž prvky přední a zadní nápravy nevykazovaly sebemenší vůli a projevilo se pouze mírné stárnutí pryže v oblasti silentbloků.
Po pouhých 50 000 km nám daly sbohem nejprve tlumiče a po dalších 20 000 km také kulové čepy přední nápravy a stabilizátory. Vůz v tomto stavu již technickou neprošel. Přitom bylo naprosto zjevné, že při provozu po kvalitních německých vozovkách neutrpěl šrámy a vykazoval jen minimální opotřebení. Zato provoz na českých vozovkách citlivé díly podvozku absolutně zlikvidoval.
Naprosto nehorázná je snaha policie a samosprávy ututlat beznadějný stav českých vozovek osazováním stále nových rychlostních omezení, radarových pastí a naprosto úchylnými pokutami, z nichž nejúžasnější se nazývá "nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky". Nedávno byl takto zlikvidován další automobil u Teplic a reakce samosprávy by si zasloužila okamžitou bezpodmínečnou defenestraci: řidič, který si poničil vozidlo, ačkoli dodržel předepsanou rychlost by měl zaplatit pokutu za nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky!
Nehodlám zde vymýšlet vtipné bonmoty a omlouvat jednu nebo druhou stranu. Vina je totiž zcela jasná. Celá Česká republika ví, že betonová lobby používá k výstavbě českých vozovek asfaltový recyklát. To se vezme sbíječkami rozdrcená nekvalitní směs z vozovky, znovu se zahřeje a opět položí s následujícím efektem: podvodná stavební společnost již dopředu ví, že za pár roků ji na tom samém místě čeká práce. Oproti tomu živičné směsi v Německu, zejména pak Bavorsku slouží bez poškození již více než padesát let (referenčním případem jsou horské silničky v okolí Berchtesgadenu v Bavorsku).
Rovněž cena výstavby dálnic je naprosto brachiální. Tak drahé silnice a dálnice nemá žádná jiná evropská země. Však také Vít Bárta za svou snahu zlevnit výstavbu dopravní infrastruktury prošel očistcem a našlo se dost zrádců, kteří jej za mrzký peníz očernilo. Na druhé straně ten samý Vít Bárta spolupracoval na systému, jak diferencovat pokuty dle příjmu řidiče nebo dle hodnoty jeho vozidla.
To je ovšem zcela nemyslitelné. Vůbec myšlenka platby pokut v bodovém systému je nepochopitelná a jasně prozrazuje, že stát zde zavádí rychlostní daň pro všechny, kteří jezdí nikoli podle mnohdy nesmyslných značek, ale podle citu a úvahy.
Bodový systém sám o sobě dokáže odstranit z vozovek řidiče neschopné inteligentního a bezpečného řízení, zatímco pokuta je jaksi nadbytečné zdanění, které má jediný smysl: tak jako ve středověku u různých daní okrást motoristu o jeho peníze pod zákonnou záminkou. Je to krádež státu za bílého dne!
V minulosti Jan Hus varoval před kupčením s odpustky, dnes se to samé aplikuje v silničním zákoně, kde si lze koupit posudek dopravního psychologa a jízdu na polygonu a vyreklamovat se. Každá pokuta je prachobyčejný desátek, který je třeba ze státního zřízení vymýtit.
Rovněž sprosté středověké daně, uvalené na Židy pro to, že "zabili Ježíše" až příliš připomínají soudobý bodový systém s jeho pokutami. Zatímco ve středověku platilo: Jsi Žid, tak plať!" rovněž dnes nikomu nepřijde zvláštní pravidlo: "Jsi motorista, tak plať!"
Zvláště alarmující je pak zdanění parkování ve městech. Platíme tomuto sprostému státu miliardy korun ročně na spotřebních daních, DPH a nesmyslných správních poplatcích a přesto jsme ještě nuceni strpět něco tak nehorázného, jako jsou parkovací zóny v centrech měst. V tomto ohledu se vyznamenala Pražská koalice ODS a ČSSD, kde nikomu nevadí zavádět stále nové parkovací zóny a naprosto nemorálně odtahovat motoristům jejich automobily z míst, kde zjevně nepřekážejí dopravě.
Novela silničního zákona opět přitvrzuje výběr skrytých daní formou pokut. Jednak budou odstraněny varovné tabule před radarovými pastmi, aby se nachytalo více oveček a zvýšil výběr pokut (rozuměj daní), dále si policista může vymyslet technickou kontrolu a tím tedy naprosto pozbývá smysluplnosti, aby motorista navštěvoval řádnou technickou kontrolu. Kromě toho se některá individua snaží omezit ústavu České republiky a zavést zdanění objektivní odpovědnosti majitele silničního vozidla. To zatím neprošlo, ale jak dlouho ještě? Je to stejné jako s ekologickou daní u starších vozidel, která představuje jednu velkou blamáž a historický podvod na českých motoristech, kteří musejí za koupi staršího a levného automobilu platit státu výplané jako v dobách nejtemnějšího středověku.
Zatím posledním holokaustem českých motoristů je snaha o zavedení nízkoemisních zón v centru měst. Je naprosto zjevné, že politici pod záminkou zlepšování ovzduší přikročí k šikaně motoristů ve starších automobilech a jednoduše jim zakážou provoz po české vlasti. A to prosím pozor: nejsou v tom jen trabantisté a majitelé stopětek, týká se to všech vozidel s EURO 3, tedy i těch vyrobených po roce 2000. Že tím dochází k naprosto nemorálnímu omezování užívání osobního majetku ale dopravní nacisty vůbec nezajímá. Hlavní snahou je vytáhnout z motoristů stále další a další peníze.
Pokud nezvedneme hlavu a neřekneme dost jasně NE tomuto zrůdnému systému, jednoho dne nám nezůstane ani právo svobodně vyjadřovat názory. Zvedněte hlavu a nevolte žádnou politickou stranu, žádného starostu, kteří schvalují dopravní holokaust. Je mi ale zcela jasné, že stejně jako s Hitlerem v roce 1932 budete i vy tleskat novému bodovému systému a stále novým zbytečným daním.


Robert Vašíček, šéfredaktor
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Mark Mark | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 21:53 | Reagovat

Souhlas

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama