Měření rychlosti radarem

11. října 2008 v 8:26 | Martin Hessler |  SVĚT KOLEM NÁS
Pro svérázný způsob "výchovy" řidičů se rozhodli městští strážníci z Prahy 5. Pro tento účel zvolili své oblíbené loviště, jímž je úsek ulice Strakonická, přibližně mezi železničním podjezdem a ústím Zlíchovského tunelu. Zmíněná komunikace přitom nepatří k těm s vysokou nehodovostí, nejsou tu ani školy, ani velký počet přechodů pro chodce. Pro pražské strážce volantů je však přitažlivá tím, že na asi dvoukilometrovém úseku rovné, přehledné víceproudové výpadovky se nesmyslně a opakovaně střídají omezení rychlosti na 50 a 70 km/hod. Pro většinu řidičů je tak obtížné sledovat, jak rychle vlastně momentálně smějí jet.

Postup akce je následující: Služební Octavia Combi v barvách Městské policie hl. m. Prahy se umístí na některý z předem vytipovaných a dávno vyzkoušených kontrolních bodů, umožňujících oběma členům hlídky nerušeně chrnět. Zpravidla na začátku nebo na konci úseku s padesátikilometrovým omezením, vždy však předkem proti směru přijíždějících vozidel. Že je služební vůz opatřen přístrojem RAMER (RAdarový řič Rychlosti), netřeba zdůrazňovat. Automatické snímkování je, typicky pro pražskou MP, nastaveno na hodnotu 53 km/hod. Kontrolní akce probíhají nejčastěji mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní, kdy je provoz na Strakonické ulici nejřidší.
Pokud jste tedy tak nepozorní nebo dokonce tak zlotřilí, že se k vozu MP Praha blížíte vražednou rychlostí 55 kilometrů za hodinu, zničehožnic vám bleskne do očí stroboskop. V podmínkách noční jízdy jsou zorničky řidiče rozšířené, aby propustily na sítnici co nejvíce světla, oslnění prudkým zábleskem je tedy dokonalé a naruší vám vidění až na desítky sekund. Je třeba nějaký další komentář? Ramer současně pípnutím upozorní pospávající strážníky, že mají na kontě další úlovek. A že tedy mohou nastartovat vozidlo, přesunout se k nejbližší benzínce a odměnit se kávičkou.
Obecní lovci pokut zřejmě spoléhají na to, že právě vyfotografovaný přestupce nebude chtít zastavit, vystoupit a jít si poznamenat jejich služební čísla. A že už vůbec nebude mít zájem se přihlásit na úřadech a podnikat proti nim nějaké právní kroky. Musel by totiž přiznat, že byl přistižen při "rychlé" jízdě.
Někdo by jim ale snad mohl vysvětlit, že pokud v důsledku jejich svévolného oslňování řidičů dojde k nehodě, mohou být lehce obviněni z trestného činu. Ani spáchaný dopravní přestupek, v tomto případě ryze nominální, totiž není z právního hlediska omluvou či odůvodněním pro to, aby se ruka zákona pokoušela zabít posádku vozu.
Této skutečnosti by si ostatně měli být strážníci dobře vědomi. Ale co žádat od kolegů muže, který (nedávný případ u pražské O2 Arény) v alkoholovém opojení vyřešil případ špatného parkování tím, že ubodal řidiče auta nožem?

Související článek: Silniční zákon v praxi


Martin Hessler
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama