Co tím chtěl politik říci? - část 1.

2. července 2008 v 12:07 | Martin Hessler |  SVĚT KOLEM NÁS
Následující řádky jsem obdržel dne 23. června coby odpověď na otevřený dopis primátorovi hl. m. Prahy, MUDr. Pavlu Bémovi, jehož doslovný text najdete ZDE . Vzhledem k délce textu (více než dvě stránky formátu A4, ručně vyrobený hlavičkový papír) jsem komentáře a poznámky vkládal do přepisu průběžně, pro větší přehlednost jsou odlišeny kurzívou.
Vážený pane,
Primátor hl. m. Prahy MUDr. Pavel Bém mě pověřil, abych odpověděl na Váš dopis, ve kterém si stěžujete na zavádění zón placeného stání na území hl. m. Prahy.
Hlavní město Praha je zřizovatelem zón placeného stání na svém území, a to podle ustanovení paragrafu zákona o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Parkovací zóny vznikají na základě požadavků a potřeb jednotlivých městských částí, které berou na zřetel nejen specifika historického vývoje jednotlivých městských částí, ale zároveň vycházejí z dopravních studií, zaměřených zejména na dopravu v pohybu a parkování vozidel. Záleží tedy především na konečném zvážení a rozhodnutí městské části, zda a v jakém rozsahu zóna placeného stání na jejím území vznikne.
(Na onom konečném zvážení a rozhodnutí má ovšem, jak jinak, největší podíl skutečnost, že zisky z placeného parkování plynou do rozpočtu městské části, a zisky z odtahů a vybraných pokut za přestupky s parkovacími zónami spojené jdou paralelně do rozpočtu města. Kdo by si nechal ujít tak výnosný kšeftík s minimálními investicemi?)
Zóna placeného parkování je bezesporu regulační opatření, které má dopad na současný navyklý způsob života v Praze. Lze proto pochopit, že pokud organizace nebo občané musejí v současné době měnit navyklé způsoby parkování, způsobuje tato regulace u některých určitou míru nespokojenosti. Tu však lze u každého regulačního opatření očekávat.
(Na spokojenost či nespokojenost řadových občanů a obyvatel Prahy kašleme. Hlavní je zisk. Kdo by se ohlížel na nějaké bezvýznamné Pražáky? Beztak jen překážejí turistům a byznysmanům.)
V této souvislosti bych byl rád, kdybyste si vzpomněl na dobu před zprovozněním zón placeného stání, kdy prakticky nebylo možné nalézt v těchto lokalitách příhodné parkovací místo, neboť ulice byly zcela zaplněny parkujícími vozidly. Jedním z hlavních cílů těchto regulačních opatření je, aby všichni občané v nejvyšší míře využívali prostředky městské hromadné dopravy, zejména při jízdách do dopravně exponovaných míst hlavního města Prahy. Současná úprava je kombinací administrativní a ekonomické regulace, přičemž omezení možnosti parkování současně reguluje i dopravu v pohybu. Cílem je i budování a následné využívání hromadných garáží či parkovišť typu P+R (zaparkuj a jeď), soustředěných zejména do okrajových částí města v blízkosti kolejové dopravy a s přímou návazností na městskou hromadnou dopravu do centra města, zejména pro mimopražské návštěvníky, ale i vytvoření určitého tlaku na zajištění parkovacích míst mimo veřejné komunikace. Přestože se město snaží vytvářet podmínky pro pokrytí parkovacích potřeb, rozhodně není schopné je v plné míře uspokojit, pokud se ve větší míře nezapojí také soukromý sektor, ale i samotná motoristická veřejnost, neboť zajišťování parkovacího místa pro auto musí být především věcí jeho vlastníka.
(Na dobu před zprovozněním zón placeného stání si vzpomínám velmi dobře. Skutečně, v některých částech města se parkovalo dosti obtížně. Ale s "modrými zónami" se vcelku nic nezměnilo. Ulice v historickém centru města jsou dál zaplněné auty, zejména taxíky, vozidly nejrůznějších úřadů a institucí, které mají na parkování - stejně jako na všechno ostatní - přednostní právo, a luxusními limuzínami a sportovními vozy v ceně hodně přes milion korun, označenými piktogramem invalidního vozíku. Člověk se nestačí divit, jak dobře si žijí tělesně postižení v ČR…! Nalezení vhodného parkovacího místa je nadále neřešitelný problém, neboť všude po ulicích jsou načmárané modré pruhy, a pokud zde ponecháte své vozidlo, záhy se ho zmocní uniformovaný vyděrač s odtahovým vozem.
/pokračování/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 viktor balda viktor balda | E-mail | 11. února 2010 v 23:34 | Reagovat

no máte pravdu co se týče zvůle magistrátu a celkově politického pojetí. ale na druhou stranu je DOBŘE omezit automobilovou hegemonii.
ať kvalitně funguje mhd (což už se do velké míry děje).
ovšem jsem příznivcem myšlenky centra prahy bez aut.
jako řidič i jako chodec.

mnoho lidí se domnívá, že vlastnictví automobilu jim dodává jakéhosi práva na prostor pro tuto věc.
podle mě, vlastnictví nedává žádné právo, mít parkovací místo atp.

čím méně aut tím lépe.

2 viktor balda viktor balda | E-mail | 11. února 2010 v 23:36 | Reagovat

když jsi pořídíte vlka, také nemůžete čekat, že se město postará o svobodný výběh. je to na vás.
příklad ad absurdum

3 Gigi Gigi | E-mail | 13. června 2016 v 21:24 | Reagovat

For all theclash of clans players http://maxclashgems.com Strongest clans get gems from here! (0SiQD)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama